با سیاست جدید دولت داروهای واراداتی سر به فلک می کشد

دولت ارز ترجیحی واردات رخی داروها را حذف کرد.

به گزارش صدای بورس مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو داروهای وارداتی را که پس از تاریخ ۲۴ مردادماه ترخیص شده‌اند مشمول قیمت گذاری با ارز نیمایی دانست.

حمید رضا ایلانلو مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های واردکننده دارو نوشت: به اطلاع می‌رساند کلیه شرکت‌های واردکننده دارو برای آن دسته از محموله‌های دارویی که با سیاست ارزی ترجیحی ثبت سفارش شده‌اند و تا قبل از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ترخیص شده‌اند و یا ارز ترجیحی دریافت کرده‌اند و بعد از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ترخیص شده‌اند ملزم به فروش با احتساب قیمت با ارز نرخ ترجیحی هستند. برای مواردی که مشمول این شرایط نیستند، لازم است شرکت درخواست خود را برای قیمت‌گذاری با نرخ نیمایی ارائه کند.


بیشتر بخوانید: بیش از ۲۳۵ میلیون یورو در دستان ۱۲ شرکت واردکننده دارویی


31a1148c-0a01-406a-958c-361242a97e67

به گزارش ایلنا، قیمت گذاری با ارز نیمایی نشان می‌دهد که برخی از داروهای وارداتی عملا مشمول ارز ترجیحی نشده‌اند، این در حالی است که مسئولان دولتی اعلام کرده بودند تا زمان اختصاص بودجه برای اجرای طرح دارویار در حوزه داروهای وارداتی، این داروها مشمول دریافت ارز ترجیحی خواهند شد.

کد خبر 458339

اخبار مرتبط

  •  واردات مواد اولیه دارو از پرداخت مالیات معاف شد

    واردات مواد اولیه دارو از پرداخت مالیات معاف شد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی یک فوریت لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

  • کدام داروها گران نشدند؟

    کدام داروها گران نشدند؟

    سرپرست اداره‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جزئیات تغییر سیاست ارزی داروهای وارداتی را تشریح و تاکید کرد که با تغییر سیاست ارزی‌ این داروها، مانند داروهای تولید داخل، پوشش بیمه برایشان افزایش یافته و بنابراین پرداخت از جیب مردم به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =